Nærmiljøseminar - se video og last ned presentasjoner

Delprogram nærmiljø arrangerte nærmiljøseminar på Gamle Munch 1. november 2023. Du kan se video og laste ned presentasjoner her.

Arrangement i Olafiagangen.
Arrangement i Olafiagangen. Foto: Benyamin Farman. Bilde: Benyamin Farman

Seminaret ble holdt på Gamle Munch i Oslo 1.11.23. Du kan se video ved ¨følge lenken, og de fleste presentasjonen kan lastes ned ved å klikke på teksten i programmet under.

Seminaret ble også strømmet på YouTube

I løpet av seminaret fikk vi se og høre hvordan kommunen, næringsliv, beboere, frivillige lag og foreninger jobber sammen for å skape gode nærmiljøer i seks bydeler i Oslo. Innovasjonsarbeidet som gjennomføres i nærmiljøsatsingen har blitt fulgt av flere forskningsmiljøer, og vi fikk også et utenfra-blikk på satsingen vår.

Blir det bare gøy så lenge penga varer? I panelsamtalen skal diskuterte vi om erfaringene fra programmet gir varige endringer i hvordan kommunen jobber med lokalsamfunnsutvikling.

Program:

11:30 Velkommen og første bolk

12:30 Lokale eksempler fra bydelene: Bjerke, Søndre Nordstrand og Stovner

13:30 Muligheter og begrensninger i samarbeid mellom offentlige og private (Cathrine Skaar, SoCentral)

13:40 Lokale eksempler fra bydelene: Gamle Oslo, Alna og Grorud

14:45 Hvordan klarer vi det sammen? (Mari Boysen)

15:05 Panelsamtale mellom noen av innlederne: Moro så lenge penga varer? Klarer vi å videreføre de gode erfaringene?

15:30 Kulturinnslag, småmat og mingling (ikke med i videoen på grunn av kopirettigheter.)

16:30 Slutt

Seminaret ble arrangert av programstyret i delprogram nærmiljø.

Ved spørsmål ta kontakt med Mari Boysen: mari.boysen@bbj.oslo.kommune.no