Avfall og gjenvinning

Avfallshenting

Ditt søk på "maridalsveien 240" ga ingen resultater. Har du skrevet adressen riktig? Ikke skriv forkortelser som gt og vn, og allé må skrives med é.

Meld fra om manglende avfallshenting

Du kan melde fra til oss hvis avfallet ditt ikke er hentet i løpet av den første virkedagen etter den oppgitte hentedagen. Unntaket er i forbindelse med røde dager, når det kan det være avvik mellom tidspunktet som vises og den faktiske hentetiden. 

  • SMS: Send «REN adresse avfallstype» til 2401
  • E-post: postmottak@reg.oslo.kommune.no
  • Telefon: 23 48 36 50 (08:00–15:35)
  • Søk opp adressen din i feltet, trykk på markøren når du har funnet riktig hentested i kartet, og velg «gi en tilbakemelding».

Du kan også melde fra om forsøpling og fulle avfallsbeholdere på offentlige plasser:

Er avfallsbeholderen ofte full?

Hvis avfallsbeholderen din ofte er full kan det være at du trenger større beholder, flere beholdere eller oftere henting. Er avfallet ditt for stort for beholderen må du levere avfallet til en gjenbruksstasjon.

Krav om erstatning

Private husholdninger som har hatt utlegg knyttet til innsamling av avfall kan ha rett til erstatning eller refusjon av utgifter. Send e-post til postmottak@ren.oslo.kommune.no med dokumentasjon av det økonomiske tapet (for eksempel kvitteringer), og skriv hvilken periode avfallet ikke ble hentet. Vi behandler hvert krav individuelt. 

Abonnement på henting av hageavfall

Du kan abonnere på henting av hageavfall på Røa og Risløkka i 2020.