Lambertseterhjemmet

Om Lambertseterhjemmet

Lambertseterhjemmet er et nytt og moderne langtidshjem i Oslo for 130 beboer som vil bo i små bogrupper (6-9 beboere). Bogruppene er malt i varme og lune farger, og er innredet med fokus på hjemlighet. Vi tilrettelegger for stor grad av sosialt fellesskap og aktiviteter, og har fine uteområder og takterrasser.

Lambertseterhjemmet er utstyrt med teknologi som skal gi økt trygghet for våre beboere. Vi bruker digitalt tilsyn om nettene. Digitalt tilsyn innebærer at nattevaktene går digitale runder framfor å gå fysisk inn på alle rom når beboerne våre sover.

Lambersseterhjemmet på Facebook

Lambertseterhjemmet på Instagram

Velkommen til Lambertseterhjemmet (PDF)

Velkomstbrosjyre - Om å flytte fra hjem til sykehjem (PDF)

Fakta om sykehjemmet

  • 130 rom fordelt på fire avdelinger og 17 bogrupper
  • 88 somatisk, 36 skjermet og 6 forsterket skjermet
  • Store og lyse enerom med dusj og toalett
  • Tre av rommene kan brukes som dobbeltrom
  • Bistro som er åpen for beboere, pårørende og nabolaget
  • Resepsjon og konsertområde i første etasje
  • Bruk av fremtidsrettet teknologi og digitalt tilsyn om natten
  • Bar/pub i andre etasje
  • Solrike og tilrettelagte uteplasser, sansehage, takterrasse med mer
  • Ligger i bydel Nordstrand
  • Kommunalt eid og driftes av Oslo kommune

Bistro

Vi har en bistro som ligger i 1.etasje. Her arbeider det en kokk og kjøkkenmedarbeider som ønsker beboere, pårørende, naboer og andre i nærmiljøet velkommen. Her kan du kjøpe blant annet lunsj, varmretter, påsmurt mat og bakevarer.

Kontaktinformasjon avdelinger

Avdeling 1 (1. underetasje og 1. etasje)

Avdelingssykepleier
Susanna Amanda Andreassen
Mobil
Døgnbemannet telefon

Avdeling 2 (2. etasje)

Avdelingssykepleier
Pia Kreutzer Lomsø
Mobil
Døgnbemannet telefon

Avdeling 3 (3. etasje)

Avdelingssykepleier
Mari Ormhaug Fløgstad
Mobil
Døgnbemannet telefon

Avdeling 4 (4. etasje)

Avdelingssykepleier
Kristine Keysan
Mobil
Døgnbemannet telefon
Kvalitetssjef
Darlén Gjølstad
Mobil
Institusjonssjef
Lillian Reiten
Mobil
Trivselsagent
Valborg Vigsnes Jakobsen
Mobil

Kompetanse

På Lambertsetserhjemmet jobber alle ansatte i hele stillinger. Dette bidrar til at du som beboer har få og faste hjelpere som kjenner deg og dine behov. I tillegg får pårørende færre medarbeidere å forholde seg til. Dette mener vi vil styrke kvaliteten på tjenestene vi gir til alle dere som bor her.

Vi har digitalt tilsyn om natten. Digitalt tilsyn innebærer at nattevaktene går digitale runder på huset i stedet for at noen kommer fysisk inn på rommet ditt. Hensikten er å bidra til økt trygghet og bedre søvnkvalitet ved at personalet ikke trenger å komme inn på rommet ditt om natten å forstyrre deg. Samtidig frigjør dette tid slik at personalet kan være fysisk til stede hos de som trenger det.

Hver avdeling har en avdelingssykepleier og vi har et eget sykepleierteam med egen leder. Alle beboere har fast primærkontakt og tjenesteansvarlig sykepleier. Vi har faste leger til stede mandag til fredag. Fysioterapeut, ergoterapeut, musikkterapeut og trivselsagent arbeider hver 4. helg slik at det er ulike tilbud om aktiviteter og trening også i helger.

Tilbud

  • Bistro
  • Sansehage
  • Takterrasser og verandaer
  • Frisør
  • Fotterapeut
  • Fysikalsk aromaterapi
  • Velværerom med stort badekar
  • Seremonirom og lokale for samling
  • Middagene leveres fra produksjonskjøkkenet i Silurveien. Vi lager frokost, lunsj og kveldsmat på avdelingene

Aktiviteter

Du og dine pårørende er velkomne til å benytte fellesarealer og uteområder på Lambertseterhjemmet. Fellesområdene tilbyr ulike aktiviteter og er tilgjengelig på tvers av avdelingene.

Uteområdene består blant annet av en sansehage, ute- og oppholdsarealer på hver etasje, og to takterrasser i 4. etasje. Takterrassene er frodige med urter, blomster og planter. Den ene takterrassen har en bålpanne og den andre har et utekjøkken og grill hvor vi kan lage god mat og skape gode opplevelser sammen.

Fra høsten 2023 vil vi ha en fast musikkterapeut og trivelsagent/aktivitør som sammen med beboere, pårørende og andre ansatte skal tilrettelegge for et rikt tilbud av aktiviteter og kulturarrangementer til de som bor her. Aktivitetstilbudet vil utvides gradvis.

Frivillige, nærmiljøet og pårørende

Vi ønsker at Lambertseterhjemmet skal være et levende sted. Vi vil trekke nærmiljøet inn og vi ønsker å skape plass til frivillige, ulike kulturtilbud, menighet, naboer, skoler, barnehager, babytreff og mye mer. Tilbudet vil utvikles over noe tid.

Vi har et godt samarbeid med Lambertseter frivillighetssentral og Oslo Kollega, og vil sammen gjøre Lambertseterhjemmet til et hyggelig samlingspunkt for beboere, pårørende og naboer.

Vi er opptatt av et godt samarbeid med pårørende og vil ha faste pårørendemøter og pårørendeskole der vi tar opp ulike tema gjennom året. I tillegg gjennomføres ulike felles arrangementer for pårørende og beboere. Vi vil etablere et beboerråd når alle har flyttet inn høsten 2023. I beboerrådet vil også enkelte pårørende kunne delta.

Kontakt

Telefon
23 43 55 00
E-post
postmottak.lambertseterhjemmet@sye.oslo.kommune.no
Postadresse:
Østerliveien 42
1153
Besøksadresse:
Østerliveien 42
1153