Til innhold

Meld fra om manglende henting

Slik melder du fra om manglende henting

I hentekalenderen kan du se når vi henter husholdningsavfall hos deg. Mat-, rest- og plastavfall skal hentes senest dagen etter registrert klage. Papiravfall skal hentes senest tre virkedager etter registrert klage. Unntaket er henting i forbindelse med røde dager. 

Du kan melde fra til oss via

Klager eller meldinger om manglende henting som er gitt i andre kanaler, følges ikke opp.

Krav om erstatning

Private husholdninger med utlegg knyttet til innsamling av avfall kan ha rett til erstatning/refusjon av utgifter. Send e-post til postmottak@ren.oslo.kommune.no med dokumentasjon av økonomisk tap (for eksempel kvitteringer), og skriv hvilken periode innsamlingen uteble. Vi behandler hvert krav individuelt.

Ring 23 48 36 50 dersom du har spørsmål (08:00-15:30).

Er avfallsbeholderen ofte full?

Da kan det være at du burde melde fra om at du trenger større beholder, flere beholdere, eller oftere henting.

Beholder borte eller ødelagt

Be om ny beholder.