Søk helse- og omsorgstjenester
Når du søker om helse - og omsorgstjenester vurderer bydelen, sammen med deg, hvilke tjenester som kan passe.
Slik søker du
Du fyller ut en generell søknad hvor du beskriver du behovene dine, og hva du trenger hjelp til. Søknaden sendes til den bydelen du bor i.
Noen ganger trenger bydelen din informasjon som er taushetsbelagt, fra for eksempel fastlege, helsepersonell eller andre for å kunne vurdere søknaden. I søknaden kan du velge å samtykke til dette.
Søke på vegne av andre?
For å søke på vegne av andre må du logge inn med egen BankID. Søknaden sendes til bydelen den du søker på vegne av bor i.
I skjema må du krysse av for at du søker på vegne av en annen. Du må også ha en skriftlig fullmakt fra den du søker på vegne av. Den kan du laste opp i søknaden. Lurer du på hva en fullmakt bør inneholde? Last ned et eksempel på en fullmakt her (DOCX)
Søk helse- og omsorgstjenester (Logg inn)
Søknad om pårørendestøtte
Som pårørende kan du få bistand eller veiledning ved å søke om pårørendestøtte i et eget søknadsskjema.
Søk pårørendestøtte (Logg Inn)
Når får du svar på søknaden?
Vi forsøker å gi deg svar innen 14 dager. Hvis du ikke får svar på søknaden innen 14 dager kontakter vi deg og gir deg beskjed om hvor lang tid vi tror det vil ta å behandle søknaden.
Trenger du veiledning?
Har du spørsmål om å søke helse- og omsorgstjenester eller trenger veiledning, kan du ta kontakt med bydelen din.
Klage på helse- og omsorgstjenester
Får du ikke tilbud om helse- og omsorgstjenester, eller får et annet tilbud enn du argumenterte for i søknaden, vil vi gi deg en begrunnelse for dette. I svaret får du også informasjon om hvordan du klager og klagefrist. Bydelen din kan hjelpe deg med å klage.
Søk på papir
Ønsker du å søke på papir, finner du en søknad du kan printe ut ved å velge bydelen din under. Merk at det kan ta lenger tid å få svar når du sender søknaden per post.