Ingierstrand restaurant er ledig til leie

Aktuelle søkere kan melde sin interesse og sende søknad.

Frist

2025-11-05T12:00:00+01:00

Restaurantbygningen på Ingierstrand bad er eid av Oslo kommune, og bygget forvaltes av Eiendoms- og byfornyelsesetaten (EBY). Restaurantbygget er nå ledig til leie.

Ingierstrand Bad Restaurant sett fra utsiden
Den idylliske funkisperlen ligger i Nordre Follo kommune, og har en fantastisk utsikt ut over Oslofjorden. Området er populært sommerstid, med naturskjønne omgivelser og flotte bademuligheter. Kreditering: Oslo kommune.

EBY (utleier) søker etter en leietaker som kan tilby et driftskonsept som er tilpasset og ivaretar den historiske og fredede bygningen.

Ny leietaker velges via en konkurranse

Vi inviterer alle aktuelle søkere til å melde sin interesse gjennom en konkurranse om leiekontrakt for restaurantbygningen.

Konkurransen er lyst ut på Doffin. Doffin er den norske databasen for offentlige anskaffelser. På Doffin er all informasjon og konkurransegrunnlaget tilgjengelig. Her finner du også prospekt som et av vedleggene til konkurransegrunnlaget.

Konkurransen er åpen for alle driftskonsepter som er forenelig med godkjent bruk til restaurant- og kafévirksomhet og som ivaretar den fredede bygningen. Eventuell endring av bruk til beslektet virksomhet forutsetter forhåndsgodkjenning fra utleier. I tillegg er leietaker ansvarlig for å besørge og bekoste nødvendige offentligrettslige tillatelser.

Visning med påmelding

Det blir visning av Ingierstrand restaurant for interesserte onsdag 22. oktober klokken 12:00.

Oppmøte er ved hovedinngangen på Ingierstrand restaurant, Ingierstrandveien 30, 1420 Svartskog. Her vil det også bli anledning til å stille spørsmål til utleier.

Påmelding sendes via meldingsfunksjonen i konkurransegjennomføringsverktøyet (KGV) på Doffin, eller per e-post til postmottak@eby.oslo.kommune.no.

Leveringsfrist og evaluering av søknad

Frist for å levere søknad er onsdag 5. november 2025, klokken 12:00.

Alle mottatte søknader blir evaluert i henhold til tildelingskriteriene som er beskrevet i konkurransegrunnlaget. Utleier planlegger å gjennomføre intervjuer av enkelte søkere basert på innkomne søknader. I vurderingen og deretter utvelgelsen vil det bli lagt stor vekt på helhetlig driftskonsept, kompetanse og økonomi i henhold til tildelingskriteriene beskrevet i konkurransegrunnlaget.

Kontakt ved spørsmål

All kommunikasjon, herunder eventuelle spørsmål, og innlevering av søknad skal skje gjennom kommunes konkurransegjennomføringsverktøy (KGV) på Doffin.

Utleier fører all dialog med interessenter i KGV – dette er for å sikre likebehandling av alle interessenter iht. lov om offentlige anskaffelser og forskrift om konsesjonskontrakt.

Dersom det dukker opp ny informasjon eller endringer i konkurransedokumentene, vil dette bli oppdatert fortløpende via KGV på Doffin, og dermed bli tilgjengeliggjort for alle interesserte samtidig.

Slik melder du din interesse og stiller spørsmål

Gå inn på EBYs utlysning på Doffin, og opprett her en egen bruker i kommunens konkurransegjennomføringsverktøy.

Når du oppretter en bruker og trykker «aksepter» ved første innlogging, betyr dette at du har meldt din interesse i saken, og vil få e-postvarsler ved aktivitet i konkurransen – som for eksempel ved revideringer eller ny informasjon. Det er helt uforpliktende å melde sin interesse.

Via fanen «konkurransedetaljer», får du oversikt over alle grunnlagsdokumenter for konkurransen, herunder konkurransegrunnlaget med vedlegg.

For å stille spørsmål, går du til fanen «Leverandør spørsmål og svar». Trykk videre på knappen «Stille spørsmål». Her kan du sende melding til EBY (utleier). Alle spørsmål og svar blir tilgjengeliggjort i Doffin for alle. Spørsmål vil bli anonymisert.

Slik sender du søknad

Logg inn i kommunens konkurransegjennomføringsverktøy via Doffin, som beskrevet ovenfor.

Trykk på «Gå til konkurranse», og deretter knappen «Legg til dokumenter», og last opp din søknad med tilhørende dokumenter og trykk «Send besvarelse». Du kan se og redigere dokumentene dine helt fram til søknadsfristen.

Først når søknadsfristen er ute, åpnes tilgang til dokumentene for EBY (utleier). Systemet stenges samtidig på leverandørsiden av systemet, så pass på at alt er lagt ved. Det er ikke mulig å sende dokumenter etter søknadsfristen.

Kontaktinformasjon

Lis Homdal, kommunikasjonsrådgiver, Eiendoms- og byfornyelsesetaten. E-post: lis.homdal@eby.oslo.kommune.no Telefon: 99 53 55 96

For generelle spørsmål knyttet til konkurransen/gjennomføringen:

Ole Magnus Mostad, anskaffelsesseksjonen, Eiendoms- og byfornyelsesetaten. E-post: ole.mostad@eby.oslo.kommune.no Telefon: 90 80 48 85