Styrke bydelens kommunikasjon med innbyggerne
Prosjektet skal bidra til at bydelen kommunisere bedre med innbyggere om tjenester, aktiviteter og tilbud. Prosjektet er basert på kunnskap og innsiktsarbeid.
Hvorfor jobber vi med dette?
Bydel Søndre Nordstrand leverer ulike tjenester og tilbud innenfor barnevern, barnehage, helse- og omsorg, fritidstilbud, helsestasjon og mer. Bydelen er en samfunnsaktør og skal bidra til en trygg oppvekst for barn og unge. For at innbyggere skal bruke tjenestene i bydelen, og få hjelp når de har behov for det, må de kunnskap om og ha tillit til bydelens tjenester.
Hva skal vi gjøre?
Prosjektet har som mål å forbedre kommunikasjonen mellom innbyggerne og Bydel Søndre Nordstrand. Innbyggerne blir mer informert om bydelens tjenester og tilbud. Samtidig bidrar prosjektet til at informasjonen de får fra bydelen er forståelig og relevant.
- Lage en kommunikasjonsstrategi for bydelen i perioden 2021-2024 og 2025-2028.
- Større arrangementer som møteplass for innbyggerne og bydelens tjenester (Filharmoniens nabolagskonsert på Holmlia i 2019 og utekino i Skilpaddeparken i 2024).
- Implementere klarspråk blant ledere og ansatte. (2023-2026)
- Oppgradering av bilde- og videobank. Implementering av Mediebanken og fotografering av steder i bydelen. (2019-2025)
- Rapport «Stille stemmer»: dialog og kommunikasjon i områdeløftet Rudshøgda» (2021)
- Strategisk bruk av digitale kanaler som når ut til en større målgruppe (2022-2026)
- Engasjerende og visuelt innhold som er lett tilgjengelig
- Rekruttering og kommunikasjon: fortelle om bydelen som arbeidsplass. Være på arenaer hvor innbyggere deltar og fortelle om tjenester og arbeidsmuligheter.
Hvem har ansvar for prosjektet?
Prosjektet eies av Cecilie Dahl, kommunikasjonssjef i Bydel Søndre Nordstrand
Tidslinje
Fra 2019 til 2026.
Kostnad
Prosjektet er finanisering av Områdesatsingen i Oslo ved delprogram nærmiljø.
Dokumenter
Søndre Nordstrand Kommunikasjonskartlegging rapport(PDF)