Byantikvaren
Om oss
Byantikvaren er Oslo kommunes faglige rådgiver i alle spørsmål som gjelder bevaring av arkitektoniske og kulturhistoriske verdifulle bygninger, anlegg og miljøer og arkeologiske kulturminner.
Vi arbeider for at byens verneverdige kulturminner tas vare på som en naturlig del av all arealplanlegging, byggevirksomhet og forvaltning av det fysiske miljøet. Byantikvaren driver også utstrakt formidling til et bredt spekter av målgrupper.
Send inn sak til oss
Skal du sende inn sak til Byantikvaren, sender du post til postmottak@bya.oslo.kommune.no. Vi forsøker å svare innen fire uker, men i enkelte tilfeller kan det ta lenger tid. Private tiltakshavere bør bestille tid i vårt publikumsmottak for raskere saksgang.
Ledelse
Byantikvar
Ellen Hole
Avdelingsleder for planavdelingen
Brit Kyrkjebø
Avdelingsleder for byggesaksavdelingen
Vidar Trædal
Administrasjonssjef
Stine-Mari Jansen
Pressekontakt
Tove Solbakken
Tilskudd og stipender
Ledige stillinger
Kunngjøringer fra Byantikvaren
Kontakt
- Telefon
- 48 23 04 17
- Besøksadresse
-
Maridalsveien 3
0505 Oslo
- Postadresse
-
Postboks 2094
0505 Oslo
- Telefonen er bemannet torsdager kl. 09:00-11:30 Telefonen er stengt i skolens ferier.
Telefontid
01.12.2025—07.12.2025
- Mandag Stengt
- Tirsdag Stengt
- Onsdag Stengt
- Torsdag
- Fredag Stengt
- Lørdag Stengt
- Søndag Stengt
08.12.2025—14.12.2025
- Mandag Stengt
- Tirsdag Stengt
- Onsdag Stengt
- Torsdag
- Fredag Stengt
- Lørdag Stengt
- Søndag Stengt
15.12.2025—21.12.2025
- Mandag Stengt
- Tirsdag Stengt
- Onsdag Stengt
- Torsdag
- Fredag Stengt
- Lørdag Stengt
- Søndag Stengt
Telefonen er stengt i skolens ferier.
For å besøke vårt publikumsmottak, må du bestille time på nett.
Byantikvarens publikumsmottak