Økonomi- og forvaltningsetaten
Om Økonomi- og forvaltningsetaten
Fra 1. januar 2026 er det etablert to nye etater i Oslo kommune: Økonomi- og forvaltningsetaten og Digitaliseringsetaten. Samtidig ble Innkrevingsetaten, Utviklings- og kompetanseetaten og Oslo Origo avviklet.
Økonomi- og forvaltningsetaten (OKF) får ansvaret for tjenestene som i dag ligger i Innkrevingsetaten, og deler av tjenestene som lå i Utviklings- og kompetanseetaten.
Økonomi- og forvaltningsetaten etablerer, leverer og utvikler fellestjenester for Oslo kommunes virksomheter innen økonomi, regnskap, innkreving og lønn. OKF har også ansvaret for kommunens eiendomsskattekontor og for kontaktsenteret. Vi er kommunens kompetansesenter innen anskaffelser og er det sentrale kompetansemiljøet for ledelse og organisasjonsutvikling.
For leverandører og samarbeidspartnere
Organisasjonsnummer: 935 346 282