Tilskudd til fritidsaktivitet i Bydel Nordre Aker

Frist for å søke

1. mai 2024.
Eventuelle restmidler overføres til ny runde i høst, med søknadsfrist 1. november 2024.

Kort om tilskuddet

Vi vil at flere barn og unge skal delta i meningsfulle fritidsaktiviteter. Derfor vil vi dekke medlems- og treningsavgift innenfor idrett, kultur eller andre organiserte aktiviteter for barn og unge.

Kriterier for å søke

Midlene i ordningen er begrenset. Det innebærer at søkere ikke har krav på tilskudd, selv om alle kriteriene for å få tilskudd er oppfylt.

Fullstendige retningslinjer med alle krav og kriterier for å søke (PDF).

Hva du kan søke om

Støtte til kontingent og/eller utgifter til fritidsaktiviteter for barn og unge opp til 19 år med bostedsadresse i Bydel Nordre Aker, som ikke har råd til å delta i organiserte fritidsaktiviteter.

Hvem kan få støtte

Barn og unge opp til 19 år med bostedsadresse i Bydel Nordre Aker som ikke har råd til å delta i organiserte fritidsaktiviteter.

Hvem kan søke

Ledere i lag og foreninger eller andre organisasjoner som har organiserte fritidsaktiviteter for barn og unge kan søke. Alle søkere må ha et organisasjonsnummer.

Søkeren må vurdere om familien er i en slik situasjon at et bidrag fra tilskuddsordningen vil være avgjørende for om barnet kan delta på en aktivitet eller ikke. Søknaden sendes med samtykke fra foreldre/foresatte.

Familier og enkeltpersoner kan ikke søke, men kan ta kontakt med den aktuelle organisasjon innenfor idrett, kultur og andre organiserte aktiviteter som kan søke på vegne av barnet.

Slik søker du

1. Last ned og fyll ut søknaden

2. Send inn søknaden

Send søknaden til postmottak@bna.oslo.kommune.no

Merk søknaden «Saksnr. 24/5749, Søknad om tilskudd til fritidsaktivitet i Bydel Nordre Aker».

Etter at du har sendt søknaden

1. Slik behandler vi søknadene

Tilskuddsmidlene fordeles i Oppvekst- og familieavdelingen.

2. Når får du svar?

Svarbrev sendes til søker i løpet av mai 2024 (i løpet av november ved eventuell ny runde i høst).

3. Utbetaling

• For utbetaling må tilskuddsmottaker registrere seg med tilhørende kontonummer. Regnskapskontoret vil få beskjed om at pengene skal overføres deres konto når rapport og regnskap er levert, og søkers kundeprofil i Oslo kommune er komplett.
    • Har du søkt på vegne av en organisasjon? Da må du ha tilgang til å representere denne. Tilgangen gis som regel av styreleder i organisasjonen. Les mer på altinn.no.

Krav til rapportering

Hvis du har mottatt tilskudd må du rapportere senest 15. desember 2023. Send rapporten til postmottak@bna.oslo.kommune.no, merket med «Saksnr. 24/5749, rapport på tilskudd til fritidsaktivitet i Bydel Nordre Aker».

Rapporteringsskjema for tilskudd til fritidsaktiviteter

Oppfølging og kontroll

Søker må kunne dokumentere opplysningene som er oppgitt i søknaden. Bydel Nordre Aker kan føre kontroll med at midlene benyttes etter forutsetningene.

Klage

Du kan klage hvis du har fått avslag på hele eller deler av søknaden. Klagen sender du til postmottak@bna.oslo.kommune.no senest tre uker etter at du har mottatt vedtaket.

Merk klagen «Sak 24/5749, Klage på avslag om søknad om tilskudd til fritidsaktivitet».

Geir Kristian Nordby

E-post: geir.nordby@bna.oslo.kommune.no