Pasient-og brukerombudet i Oslo og Viken, kontor Oslo, Sosial-og eldreombudet i Oslo

Dette kan vi hjelpe deg med

Vi arbeider for at du som pasient, pårørende og bruker av helse- og sosialtjenesten skal få ivaretatt dine rettigheter, for å bidra til økt kvalitet på tjenestene og at ansatte som virker i kommunens tjeneste ikke gjør feil eller forsømmer sine plikter.

Alle våre tjenester er gratis.

Dette kan du få fra oss

  • informasjon om dine rettigheter
  • råd og veiledning
  • dialog med tjenestestedet
  • deltakelse i møter
  • bistand i klager

Vi kan hjelpe deg i saker som gjelder

  • sykehjem
  • rus og avhengighet
  • bolig og økonomisk sosialhjelp
  • hjemmesykepleie og hjemmehjelp
  • psykisk helsehjelp
  • avlastning, støttekontakt og Brukerstyrt personlig assistanse (BPA)
  • barnevern
  • helsestasjon og skolehelsetjeneste
  • sykehus, legevakt og fastlege

Klageskjemaer

Vi har laget klageskjemaer du kan benytte hvis du ønsker å klage på vedtak eller tjenester du har fått.

For presse og samarbeidspartnere

Pasient- og brukerombud i Oslo og Viken og Sosial- og eldreombud i Oslo

Anne-Lise Kristensen (Anna Ryymin er ansatt som pasient- og brukerombud fra 1. oktober 2022)
Mobil

For leverandører og samarbeidspartnere

Organisasjonsnummer: 984 372 140

Fakturaadresse: Oslo kommune, Fakturasentralen, Postboks 6532 Etterstad, 0606 Oslo

Kontakt

Inngang fra Arbeidergata
Telefon
Postadresse:
Lille Grensen 7
0159 OSLO
Besøksadresse:
Lille Grensen 7
0159 OSLO

Åpningstider

26. september — 2. oktober
  • Mandag
  • Tirsdag
  • Onsdag
  • Torsdag
  • Fredag
  • Lørdag
  • Søndag
3. oktober — 9. oktober
  • Mandag
  • Tirsdag
  • Onsdag
  • Torsdag
  • Fredag
  • Lørdag
  • Søndag
10. oktober — 16. oktober
  • Mandag
  • Tirsdag
  • Onsdag
  • Torsdag
  • Fredag
  • Lørdag
  • Søndag

Vi oppfordrer klientene våre til å kontakte oss via telefon, e-post eller brev der det er mulig. Telefontid er mandag til fredag 09:00-15:00.