Pasient-og brukerombudet i Oslo og Viken, kontor Oslo, Sosial-og eldreombudet i Oslo
Kontakt
Telefon
E-post
Søk i alle ansatte i Oslo kommune
Postadresse
Lille Grensen 7, 0159 OSLO
Besøksadresse
Lille Grensen 7 , 0159 OSLO
Inngang fra Arbeidergata
Åpningstider
Uke 20
- Mandag: 10:00 - 14:00
- Tirsdag: Stengt
- Onsdag: 10:00 - 14:00
- Torsdag: 10:00 - 14:00
- Fredag: 10:00 - 14:00
- Lørdag: Stengt
- Søndag: Stengt
Uke 21
- Mandag: 10:00 - 14:00
- Tirsdag: 10:00 - 14:00
- Onsdag: 10:00 - 14:00
- Torsdag: Stengt
- Fredag: 10:00 - 14:00
- Lørdag: Stengt
- Søndag: Stengt
Uke 22
- Mandag: 10:00 - 14:00
- Tirsdag: 10:00 - 14:00
- Onsdag: 10:00 - 14:00
- Torsdag: 10:00 - 14:00
- Fredag: 10:00 - 14:00
- Lørdag: Stengt
- Søndag: Stengt
Telefontid
Uke 20
- Mandag: 09:00 - 15:00
- Tirsdag: Stengt
- Onsdag: 09:00 - 15:00
- Torsdag: 09:00 - 15:00
- Fredag: 09:00 - 15:00
- Lørdag: Stengt
- Søndag: Stengt
Uke 21
- Mandag: 09:00 - 15:00
- Tirsdag: 09:00 - 15:00
- Onsdag: 09:00 - 15:00
- Torsdag: Stengt
- Fredag: 09:00 - 15:00
- Lørdag: Stengt
- Søndag: Stengt
Uke 22
- Mandag: 09:00 - 15:00
- Tirsdag: 09:00 - 15:00
- Onsdag: 09:00 - 15:00
- Torsdag: 09:00 - 15:00
- Fredag: 09:00 - 15:00
- Lørdag: Stengt
- Søndag: Stengt
Pasient-og brukerombudet i Oslo og Viken, kontor Oslo, Sosial-og eldreombudet i Oslo
Det er mulig å komme til vårt kontor mellom klokken 10:00 og 14:00 på hverdager. Vi oppfordrer fortsatt klientene våre til å kontakte oss via telefon, e-post eller brev der det er mulig. Det beste vil fortsatt også være å ringe for å avtale tidspunkt for møte når oppmøte er nødvendig. For å redusere faren for smitte ønsker vi å ha så få mennesker som mulig på i våre lokaler. Dersom man har behov for å ha med seg en støtteperson for å legge frem saken sin, vil vi selvfølgelig finne en løsning for det. Vi oppfordrer til at barn ikke blir med inn i lokalene foreløpig. Skulle det være umulig å ikke ta med barn, ber vi om at dere gjør avtale med oss, slik at vi kan legge til rette for de smitteverntiltak som da er nødvendig. Når du kommer til vårt kontor vil du bli bedt om å svare på noen spørsmål knyttet til symptomer på Covid-19. Vi kommer også til å be om personopplysninger på alle som kommer innom våre lokaler.
It is possible to visit our office in person between 10am and 2pm on weekdays. We still encourage our clients to contact us by phone, email or letter where possible. If you still need to visit us, the best would be to call us to make an appointment. To reduce the risk of infection, we want to have as few people as possible on our premises. If you need to bring a support person to present your case, we will of course find a solution for this, but we encourage you not to bring children to our premises for the time being. Should it be impossible not to bring children, we ask that you make an appointment with us so that we can facilitate the necessary measures to prevent unnecessary risk of infection. When you come to our office you will be asked to answer a few questions related to symptoms of Covid-19. We will also ask for personal information from everyone who comes to our premises.
Vi arbeider for at du som pasient, pårørende og bruker av helse- og sosialtjenesten skal få ivaretatt dine rettigheter, for å bidra til økt kvalitet på tjenestene og at ansatte som virker i kommunens tjeneste ikke gjør feil eller forsømmer sine plikter.
Dette kan vi hjelpe deg med
- informasjon om dine rettigheter
- råd og veiledning
- dialog med tjenestestedet
- deltakelse i møter
- bistand i klager
Alle våre tjenester er gratis.
Vi kan hjelpe deg i saker som gjelder:
- sykehjem
- rus og avhengighet
- bolig og økonomisk sosialhjelp
- hjemmesykepleie og hjemmehjelp
- psykisk helsehjelp
- avlastning, støttekontakt og Brukerstyrt personlig assistanse (BPA)
- barnevern
- helsestasjon og skolehelsetjeneste
- sykehus, legevakt og fastlege
Klageskjemaer
Vi har laget klageskjemaer du kan benytte hvis du ønsker å klage på vedtak eller tjenester du har fått. Du kan fylle ut skjemaet selv, eller vi kan hjelpe deg med utfyllingen.
- Fullmakt (PDF)
- Klage på vedtak fra boligkontor (PDF)
- Klage på avslag om søknad - TT-kort (PDF)
- Klage på vedtak - nødhjelp (PDF)
- Klage på vedtak - midlertidig bolig (PDF)
- Klage på vedtak - omsorgsstønad (PDF)
- Klage på vedtak NAV sosialtjenesten (PDF)
- Klage på vedtak på kommunale helse- og omsorgstjenester (PDF)
- Rettighetsklage - klage på tjeneste du ikke fikk (PDF)
- Tilsynsklage - klage på tjeneste du har mottatt (PDF)
- Serviceklage - klage på NAV-kontor (PDF)
- Kvalitetsklage (PDF)
Kontaktinformasjon
Sentralbord
Telefon: 23 13 90 20
For presse og samarbeidspartnere
Pasient- og brukerombud i Oslo og Viken og Sosial- og eldreombud i Oslo
Anne-Lise Kristensen
Telefon: 957 33 175
For leverandører og samarbeidspartnere
Organisasjonsnummer: 984 372 140
Fakturaadresse: Oslo kommune, Fakturasentralen, Postboks 6532 Etterstad, 0606 Oslo
Rapporter og dokumenter
- Brosjyre: Ta kontakt med oss, vi kan hjelpe deg (PDF 0,4MB)
- Årsmelding 2019 Pasient- og brukerombudet i Oslo og Akershus – Sosial- og eldreombudet i Oslo (PDF 0,6 MB)
- Årsmelding 2018 Pasient- og brukerombudet i Oslo og Akershus – Sosial- og eldreombudet i Oslo (PDF 2MB)
- Instruks for Pasient- og brukerombudet i Oslo og Akershus og Sosial- og eldreombudet i Oslo (PDF 16KB)
- Servicemål
- Service commitment
- Rapport om Omsorg+ i Oslo kommune 2020 (PDF 0,4 MB)
- Rapport besøk på Oslo kommunes omsorgsinstitusjoner (PDF 0,5MB)
- Sluttrapport Prosjekt pårørendemøte (PDF 0,4MB)
- Rapport om dagsenterplasser i regi av Sykehjemsetaten i Oslo kommune 2020 (0,2 MB)
- Rapport om helsehus og trygghetsavdelinger i Oslo kommune 2021 (PDF, 0,1MB)
- Veiledende normer for økonomisk sosialhjelp til livsopphold 2021.docx
- Årsmelding 2020.pdf Pasient-og brukerombudet i Oslo og Akershus, Sosial-og eldreombudet i Oslo
- Årsmelding 2021 Pasient-og brukerombudet i Oslo og Viken, kontor Oslo, Sosial-og eldreombudet i Oslo.pdf