Pastor Fangens vei 22 Seniorhus

Vi er et bo- og aktivitetssenter. Her er det flotte møteplasser både inne og ute, og mye spennende som skjer. Alle kan delta, enten de bor her eller ikke.

For å bo her må du søke om plass.

Seniorhuset har 29 leiligheter fordelt på fire etasjer. Leilighetene er lyse ett-roms leiligheter som er utstyrt med hvitevarer og har en romslig balkong. I andre etasje er det 7 leiligheter for mennesker med lettere eller moderat demenssykdom.

Hver etasje har også felles oppholdsrom. Bygget har en heis.

Søke bolig hos oss

For å søke må du være registrert bosatt i Bydel Nordre Aker i minimum 2 år.

Leilighetene leies ut gjennom bydelen. Det betales månedlig husleie. Ikke innskudd.

Du søker om bolig ved å benytte søknadsskjema for både kommunal bolig og kommunal bostøtte (PDF)

Søknaden sendes til: Bydel Nordre Aker, Nydalsveien 21, 0484 Oslo. Merk konvolutten: Seniorhuset.

Bostedsattest må legges ved søknaden for å bekrefte at du har bodd i bydelen i de 2 siste årene. Attesten kan skaffes hos Skatteetaten.

Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan avtale visning og en samtale med deg før du sender søknad.

Våre tilbud

Seniorhuset er en møteplass i bydelen med tilbud som passer for de fleste med fokus på mestring, glede, folkehelse og samhold. Hovedmålet er å fremme trivsel, aktivitet og sosial deltagelse.

Det arrangeres ulike aktiviteter mandag- fredag i tidsrommet 10:00-15:00. Man trenger ikke melde seg på for å delta på aktivitetene.

I huset finnes trimrom, spillrom, tv-rom og andre fellesrom som brukes til aktiviteter på dagtid.

Enkelte dager lages det mat slik at det er mulig å kjøpe seg en matbit og spise i fellesskap med andre.

"Styrke- og balansetrening" er god trening uansett alder, treningen foregår i grupper med individuell tilpasning.

"Dans med meg", er enkel trening til fin musikk som fremmer styrke, fleksibilitet, balanse og koordinasjon. Treningen gjennomføres både sittende og stående, og øvelsene kan tilpasses individuelt, selv om vi jobber i gruppe.

Her finner du også tilbud om håndarbeidsgruppe, filmvisning, konserter og forestillinger, samt turer til forskjellige kulturtilbud rundt omkring i Oslo.

Seniorhuset har flotte, solrike utearealer med sansehage, bocciabane og klatrevegg.

Enten du bor i bygget eller et annet sted i bydelen ønsker vi deg velkommen til å benytte tilbudene i Seniorhuset.

Følg med på aktivitetsprogrammet og kom innom for skravling over en kopp kaffe eller for å delta på en av aktivitetene som arrangeres.

For deg over 60: Alltid ha noen å spørre

Ved å ringe 90 19 63 10 eller ved å møte opp i Pastor Fangensvei 22, kan du få informasjon om tilbud i bydelen.

Tilbud kan være transportløsninger, aktiviteter, kurs, undervisning, møteplasser, frisklivsgrupper, trim, yoga, matservering og gruppeaktiviteter. Det vil være både ansatte og frivillige som betjener tjenesten. «AHANS» er en del av innsatsen for å gjøre Oslo til en mer aldersvennlig by.

Pastor'n

Pastor'n er et treffsted for deg som har begynt å bli litt glemsk eller har blitt diagnostisert med demens.

Vi tilbyr ulike aktiviteter, du kan få råd og veiledning og du kan kjøpe deg et godt måltid, treffe andre og nyte en skravlekopp/ kopp kaffe.

Du trenger ingen søknad eller henvisning for å delta, men du må komme deg til Seniorhuset på egenhånd. Vi anbefaler aldersvennlig transport (de rosa bussene), vi kan bistå med bestilling av transport til hjemturen.

Høres dette interessant ut? Ta kontakt så kommer vi på hjemmebesøk for å bli bedre kjent med deg og informere om tilbudet.

Våre aktiviteter er åpen for alle.

Seksjonssjef seksjon Lavterskel
Heidi Karsrud Nordal
Førstekonsulent veileder for aktivitet og frivillighet
Sissel Nygaard
Førstekonsulent forebygging og mestring
Marte Hole Gabrielsen (vikar)
Mestringssykepleier
Ann-Cathrin Holm
Seniorveileder
Veronika Dehli
Demenskoordinator
Elin Linløkken
Ergoterapeut i demensteam
Dusan Mirkic (vikar)
Ergoterapeut i demensteam
Mari Gundersen
Tilrettelagt transport (TT)
Rita Sønsteby Nygård
Trygghetsalarm og tilrettelagt transport
Nazanin Reyazikhoei
Er du usikker på hvem av disse personene du skal ta kontakt med, kan du sende oss en e-post
Spesialutdannet sykepleier i demensteam
Karine Odner

seksjon.lavterskel@bna.oslo.kommune.no
Postadresse:
Postboks 4433, Nydalen
0403 OSLO
Besøksadresse:
Pastor Fangens vei 22
0877 OSLO

Åpningstider

• Mandag
  • Tirsdag
  • Onsdag
  • Torsdag
  • Fredag
  • Lørdag
  • Søndag

Telefontiden er 10:00-14:00 mandag til fredag.