Åpen barnehage Nedre Fossum gård

Tilbud om barnehageplass er sendt ut

Første runde med tilbud i barnehageopptaket ble sendt ut 25. mars. Det kan ta noe tid før du får varsel fra den digitale postkassen. Husk at du må svare på tilbudet innen 7. april.

Litt om barnehagen

Åpen barnehage er et gratis tilbud for barn 0–5 år som ikke har barnehageplass. Barna har ikke fast plass, men kan komme sammen med en voksen når dere ønsker, innenfor barnehagens åpningstid.Foresatte er med barnet i lek og aktiviteter. Vi har åpent tirsdag, onsdag, torsdag og fredag, og det er drop-in. Vi har 15 plasser til rådighet. Tilbudet er for barn bosatt i bydel Stovner.

• Spesielle aktiviteter:
    • Mandager: Åpent kun for de minste. Babytreff for familier med barn fra 0-10 mndr fra kl.1200-1500
    • Torsdager: Gymsal kl. 12.00-13.00 for alle aldersgrupper

Ta kontakt for mer informasjon, eller kom innom Åpen barnehage og snakk med oss. Du finner oss i det hvite trehuset på Nedre Fossum gård ved siden av Stovner helsestasjon.

Oversikt over andre tjenester og tilbud på Nedre Fossum gård.

Åpne barnehager i Bydel Stovner

Det finnes flere åpne barnehager i bydelen:

Nøkkelinformasjon

• Kommunal barnehage
  • Bydel Stovner
  • Åpen barnehage
  • Avdelingsbarnehage
  • 0 år - 5 år

Slik jobber vi

Alle familier er velkommen til oss i åpen barnehage. For at alle skal trives snakker vi positivt om hverandre og inkluderer hverandre i lek, samtaler og aktiviteter. Alle skal få oppleve å være en del av et fellesskap. Vi har aktiviteter for både barn og voksne, med fokus på lek, språk og relasjon. Foreldre er med barnet i lek og aktiviteter, og bidrar med å rydde og holde orden. Vi jobber etter mål og tiltak fra barnehagens Årsplan.

Hva skjer i åpen barnehage?

• Du møter erfarne ansatte med barnefagligutdannelse.
  • Dere blir kjent med andre familier.
  • Barn og foreldre er sammen i lek og aktiviteter
  • Barnet leker og utvikler språk og sosialeferdigheter sammen med andre barn.
  • Du kan få informasjon, råd og samtale om: Barns behov, trivsel og utvikling, om barnehage, barnehagesøknad og barnehageoppstart og andre ting som skjer i bydelen.
  • Du kan låne bøker.
  • Aktiviteter: Samlingsstund, lek, forming, gymsal, fysisk aktivitet og mer.
  • Erfaring fra åpen barnehage kan gjøre det lettere for barnet å starte i vanlig barnehage.

Foreldrene mener

Denne barnehagen har ikke gjennomført den nasjonale foreldreundersøkelsen for barnehager. Les mer om den nasjonale brukerundersøkelsen for barnehager her.

Tilbudet er gratis.

Om mattilbudet

Vi serverer kaffe og te.
Ta med matpakke så vi kan spise sammen.
All mat og drikke må nytes på barnehagens kjøkken.

Barnehagens ledelse

Barnehagens leder

Helene Wallin

aapenbarnehage@bsr.oslo.kommune.no
Besøksadresse:
Karl Fossums vei 1
0984 OSLO

Åpningstid

• Mandag
  • Tirsdag
  • Onsdag
  • Torsdag
  • Fredag
  • Lørdag
  • Søndag

Barnehagen har plandag 8.mars, 8.mai, 9. og 10. september og 8.november. Da er vi stengt.

Sommerstengt uke 28,29 og 30.

Mandager har vi åpent kun for barn 0-10 mndr kl. 12-15.