Meld fra om manglende henting
Du kan melde fra til oss om manglende henting av husholdningsavfall, og fulle returpunkter for glass- og metallemballasje.
Meld fra om manglende henting av husholdningsavfall
- Søk opp adressen din i hentekalenderen, og meld fra om manglende henting direkte der (Skjemaet for manglende henting fungerer ikke. Bruk SMS, e-post eller telefon for å melde fra inntil videre.)
- SMS: Send «REG + adressen din + avfallstype» til 2401
- E-post: postmottak@reg.oslo.kommune.no
- Telefon: 23 48 36 50 (alle hverdager kl. 09:00 – 11:00 og 11:30 – 15:00)
Avfallsbeholderen din blir satt tilbake med håndtaket ut etter tømming. Vi ønsker at den står sånn hver tømmedag.
Hvis avfallsbeholderen din ofte er full, kan det være at du trenger større beholder, flere beholdere eller oftere henting. Endre beholder eller abonnement.
Fullt returpunkt for glass- og metallemballasje
De fleste returpunktene blir tømt minst én gang per uke. Hvis det likevel er fullt, kan du melde fra til oss på telefon (23 48 36 50) eller e-post.
Ønsker du å si fra om forsøpling i parker og på offentlige plasser? Det kan du gjøre i Bymelding.
Erstatning for manglende henting av avfall
Oslo kommune er ikke rettslig forpliktet til å refundere utgifter du har hatt på grunn av fjerning av husholdningsavfall i privat regi. Dersom du likevel ønsker å fremme et krav om refusjon av oppståtte utgifter, må du sende dette til postmottak@reg.oslo.kommune.no .
Beskriv situasjonen, og legg ved dokumentasjon på oppståtte utgifter (for eksempel kvitteringer). Vi behandler alle krav individuelt med utgangspunkt i alminnelig erstatningsrett. Har du spørsmål kan du ta kontakte med oss på telefon 23 48 36 50 (alle hverdager kl. 09:00 – 11:00 og 11:30 – 15:00).