Faktura fra Oslo kommune og kontonummer

Du kan logge inn for å se alle fakturene dine fra Oslo kommune, og du kan enkelt endre kontonummer for tilbake- og utbetalinger.

Faktura

Alle fakturaene fra Oslo kommune kan du se i fakturaoversikten.

Se din fakturaoversikt fra Oslo kommune (logg inn)

Faktura til privatpersoner

I tillegg til fakturaoversikten din, får du fakturaene på én måte til, avhengig av hvilke avtaler du allerede har. Disse kanalene er i prioritert rekkefølge:

  • eFaktura til nettbank/Vipps, eller kun nettbank, hvis du ikke har Vipps
  • digiposti postverkets digitale postkasse
  • eBoks.no, som også er en digital postkasse
  • Altinn. Hvis du ikke henter fakturaen i Altinn innen 40 timer, vil den bli sendt til deg i posten

Bruker du AvtaleGiro vil banken trekke fakturabeløpet på forfallsdato uten at du trenger å godkjenne først. Du vil imidlertid fortsatt motta fakturaen, merket med AvtaleGiro og med spesifikasjoner for hva som trekkes, etter samme kriterier for valg av fakturakanal som vist ovenfor.

Faktura til organisasjoner

Fakturaene ser du i fakturaoversikten din, hvis du har rollen regnskapsmedarbeider i Altinn for din organisasjon. Du får også fakturaene enten

  • som EHF-faktura
  • eller som papirfaktura

Endre kontonummer

Du kan endre kontonummer for de fleste tjenestene fra Oslo kommune ved å logge inn.

Eiendomsskatt og kommunale avgifter har egne skjema for endring av kontonummer og fakturamottaker.

Endre kontonummer for utbetalinger fra Oslo kommune (logg inn)

Les mer om å endre fakturamottaker og kontonummer for eiendomsskatt og kommunale avgifter.

Endre fakturaadresse

Fakturaen sendes til adressen du er registrert med i Folkeregisteret.

Vil du at fakturaene sendes til en annen adresse, endrer du postadressen din hos Skatteetaten.

Les mer om å endre fakturamottaker for eiendomsskatt og kommunale avgifter.

Verge, pårørende eller slektning?

Skal fakturaen sendes til en verge, pårørende eller slektning? Meld fra til den du får fakturaen fra.