Ditt kundeforhold til Oslo kommune

På Min side finner du alle fakturene dine, og du kan enkelt endre kontonummer for tilbake- og utbetalinger.

Min side

På Min side finner du alle fakturene dine, og du kan enkelt endre kontonummer for tilbake- og utbetalinger.

Logg inn på Min Side

Faktura

Alle fakturaene får du i fakturaoversikten på Min side

Faktura til privatpersoner

I tillegg til Min side, får du fakturaene på én måte til, avhengig av hvilke avtaler du allerede har. Disse kanalene er i prioritert rekkefølge: 

  • eFaktura til nettbank/Vipps, eller kun nettbank, hvis du ikke har Vipps
  • digipost i postverkets digitale postkasse
  • eBoks.no, som også er en digital postkasse
  • Altinn. Hvis du ikke henter fakturaen i Altinn innen 40 timer, vil den bli sendt til deg i posten

Bruker du AvtaleGiro vil banken trekke fakturabeløpet på forfallsdato uten at du trenger å godkjenne først. Du vil imidlertid fortsatt motta fakturaen, merket med AvtaleGiro og med spesifikasjoner for hva som trekkes, etter samme kriterier for valg av fakturakanal som vist ovenfor.

Faktura til organisasjoner

Fakturaene ser du på Min side, hvis du har rollen regnskapsmedarbeider i Altinn for din organisasjon. Du får også fakturaene enten

  • som EHF-faktura
  • eller som papirfaktura

Endre adresse og kontonummer

Du kan endre kontonummer på Min side for de fleste tjenestene fra Oslo kommune.

Eiendomsskatt og kommunale avgifter har egne skjema for endring av kontonummer og fakturamottaker.

Les mer om å endre fakturamottaker og kontonummer for eiendomsskatt og kommunale avgifter. 

Endre kontonummer på Min side.

Endre eller registrere kontonummer for utbetalinger på Min side (Logg inn).

Endre fakturaadresse

Fakturaen sendes til adressen du er registrert med i Folkeregisteret.

Vil du at fakturaene sendes til en annen adresse, endrer du postadressen din hos Skatteetaten.

Verge, pårørende eller slektning?

Skal fakturaen sendes til en verge, pårørende eller slektning? Meld fra til den du får fakturaen fra.