Helsestasjon for kjønn og seksualitet (HKS)

Om oss

På helsestasjonen jobber både leger, psykologer, helsesykepleiere, vernepleiere og familieterapeuter som er videreutdannet i sexologisk rådgiving. Vi har taushetsplikt. Tilbudet er gratis.

Det er et tilbud for alle bosatt i Oslo kommune mellom 0 og 30 år som vil snakke om tema knyttet til seksualitet,- kjønn og seksualitetsmangfold. Vi har spesialkompetanse på kjønnsidentitet og seksuell identitet.

Helsestasjonen holder til i samme lokaler som Grünerløkka helsestasjon. Vi har mulighet til å møte deg andre steder enn på helsestasjonen.

HKS driver også med kompetanseheving og fagutvikling. Vi kan tilpasse undervisningsopplegg ut ifra ulike hjelpetjenester og behov.

Våre tjenester

Du kan komme til oss for å snakke om ulike temaer knyttet til for eksempel kropp, seksualitet og kjønnsidentitet. Med utgangspunkt i dine ønsker og behov, kan vi sammen utforske hva som vil være den beste hjelpen for akkurat deg.

Vi gir kjønnsbekreftende støtte og behandling på lavterskelnivå og kan om ønskelig henvise videre i hjelpeapparatet. Vi samarbeider tett med foreldre og svarer også på generelle henvendelser om temaet.

Vi samarbeider også med ulike interesseorganisasjoner, og kan hjelpe deg og din familie med å knytte nye nettverk.

Følg oss på Facebook.

Les mer om helsestasjon for kjønn og seksualitet

Kontakt

Vi har ikke drop-in tilbud. Ta kontakt på e-post hvis du vil bestille time for samtale eller har spørsmål.

hks@bga.oslo.kommune.no
Besøksadresse: