Nytt kunstgress på Øvre Foss

Øvre Foss kunstgressbane har blitt rustet opp. I tillegg til nytt dekke har banen fått nye LED-lyskastere samt en oppgradering av ballfangernett og porter.

Hva skal vi gjøre?

Øvre Foss kunstgressbane ble ferdig rehabilitert i august 2023.

Utover rehabiliteringen av selve baneflaten ble det etablert LED-flomlysanlegg. Ballfangernett og porter ble også oppgradert. Rehabilitering av kunstgressbanen vil gjøre den mer egnet å bruke.

Hvor skjer det?

Øvre Foss kunstgressbane ligger i bydel Sagene i Oslo. Banen er plassert på østre side av Akerselva ved Mølleparken. Banen er plassert på et garasjetak. Adressen er Thorvald Meyers gate 1, Oslo.

Hvorfor gjør vi dette?

Det er et ønske om å tilrettelegge for idrettsanlegg som et tilbud til barn og unge i kommunen. Bymiljøetaten gjennomfører hvert år flere rehabiliteringer og tidvis nybygg av kunstgressbaner som primært benyttes av forskjellige idrettslag i kommunen.

Rehabiliteringen av Øvre Foss kunstgressbane vil gjøre den mer egnet å bruke og dermed være med å forsterke kommunens tilbud av idrettsanlegg til barn og unge.

Hvem er ansvarlig?

Bymiljøetaten er byggerre og er ansvarlig for prosjektgjennomføringen, inkl. kontrahering og gjennomføring med entreprenør. Byrådsavdelingen for Kultur, Idrett og Frivilighet (KIF) er formell prosjektbestiller.

Hva skjer når?

Banen ble ferdigstilt i august 2023.

Bymiljøetaten

Prosjektleder