Nytt kunstgress på Kringsjå 2

Kringsjå kunstgress 2 skal rehabiliteres og kvaliteten på toppdekket bedres, sammen med andre tiltak.

Hva skal vi gjøre?

Kringsjå kunstgress 2 er valgt ut i samråd med Oslo fotballkrets til å rehabiliteres i 2022. Banen har utslitt toppdekke etter mange års bruk. Rehabiliteringen skal løfte kvaliteten på toppdekket, i tillegg til at rørene i undervarmeanlegget skiftes ut.

Det skal etableres snødeponi i banens sør-ende. Dette medfører at ballfangernettet på denne siden flyttes på utsiden av nytt snødeponi. Rehabilitering av kunstgressbanen vil gjøre den mer egnet å bruke.

Hvor skjer det?

Prosjektet finner sted på Kringsjå i bydel Nordre Aker. Kringsjå kunstgress 2 ligger vest for Kringsjå studentby og sør for Sognsvann i gangavstand fra t-banen.

Hvorfor gjør vi dette?

Det er et ønske om å tilrettelegge for idrettsanlegg som et tilbud til barn og unge i kommunen. Bymiljøetaten gjennomfører hvert år flere rehabiliteringer og tidvis nybygg av kunstgressbaner som primært benyttes av forskjellige idrettslag i kommunen.

Rehabiliteringen av Kringsjå 2 vil gjøre den mer egnet å bruke og dermed være med å forsterke kommunens tilbud av idrettsanlegg til barn og unge.

Hvem er ansvarlig?

Bymiljøetaten er byggherre og er ansvarlig for prosjektgjennomføringen, inkl. kontrahering og gjennomføring med entreprenør. Byrådsavdeling for Kultur, Idrett og Frivillighet (KIF) er formell prosjektbestiller.

Hva skjer når?

Banen ferdigstilles antakeligvis i løpet av sommeren 2024.

Bymiljøetaten

Prosjektleder