Tilskudd til ungdomstiltak i Bydel Østensjø

Frist for å søke

Du kan søke hele året. Vi fordeler pengene fortløpende.

Kriterier for å søke

• Aktiviteten du søker penger til må ha tilknytning til, og involvere ungdom i bydelen.
  • Du som søker må være mellom 13 og 19 år.
  • Aktiviteten må være rettet mot bydelens innbyggere.
  • Du må føre regnskap og rapportere til bydelen hva pengene har gått til.

Anne-Sissel Slaatsveen
E-post: annesissel.slaatsveen@bos.oslo.kommune.no

Slik søker du tilskudd til ungdomstiltak i Bydel Østensjø

1. Last ned og fyll ut søknaden

Søknadsskjema tilskudd til ungdomstiltak i Bydel Østensjø (docx)

• Alle feltene i søknadsskjemaet må fylles ut.
    • Søknaden skal inneholde beskrivelse av aktiviteter, plan for gjennomføring og budsjett.
  2. Send inn søknaden

Søknaden sendes til postmottak@bos.oslo.kommune.no eller til Bydel Østensjø, Postboks 39 Bogerud, 0621 Oslo.

Etter at du har sendt søknaden

1. Registrering av søknader

Vi registrerer alle søknader etter hvert som vi mottar dem. Det blir ikke sendt bekreftelse på at søknaden er mottatt. Dersom du er i tvil om søknaden er mottatt, kan du ta kontakt med oss.

2. Behandling av søknader

Vi behandler alle søknader fortløpende. Sak om tildeling av midler blir behandlet i ungdomsrådet og starter med åpen halvtime.

3. Søkere får tilbakemelding

Alle søkere blir tilskrevet når ungdomsrådets vedtak er fattet. Oversikt over hvilke søkere som får tildelt midler publiseres i protokollen for møtet.

4. Tildeling av penger

De søkere som får tildelt midler, får utbetalt pengene når vedtak er fattet.

5. Send inn rapport og regnskap

Søker som er tildelt midler, skal sende rapport og regnskap som dokumenterer hvordan midlene er benyttet innen tre måneder etter at tiltaket er gjennomført.

Klage

Dersom du får avslag på din søknad om tildeling av midler, kan du klage. Klagefrist er 3 uker fra du mottar brev fra bydelen.

Klagen sendes til Bydel Østensjø, Postboks 39 Bogerud, 0621 OSLO eller postmottak@bos.oslo.kommune.no.