Frivillighetsmidler til samarbeidsprosjekter i Bydel Østensjø

Hvis du har en god idé til en aktivitet eller et tiltak som vil være til nytte eller glede for bydelens befolkning, kan du søke om frivillighetsmidler.

Frist for å søke

Det er søknadsfrister to ganger i året, 1. mars og 1. september.

Kort om tilskuddet

Midlene blir fordelt to ganger i året. Østensjø bydelsutvalget har satt av 250 000 kroner til denne tilskuddsordningen i 2024.

Kriterier for å søke

• aktiviteten er rettet mot bydelens innbyggere
  • aktiviteten er i hovedsak basert på frivillig arbeid og i samarbeid mellom frivillige organisasjoner
  • aktiviteten er ikke en del av næringsvirksomhet
  • aktiviteten må gjennomføres samme år som du søker

Hvem kan søke?

Lag, organisasjoner, foreninger og enkeltpersoner med tilhørighet i Bydel Østensjø kan søke.

Retningslinjer for frivillighetsmidler til samarbeidprosjekter i Bydel Østensjø (PDF)

Slik søker du

1. Finn fram vedlegg

Hvis organisasjonen er regnskapspliktig, må du legge ved årsberetning og årsregnskap i søknaden.

2. Logg inn, fyll ut og send søknaden

Etter at du har sendt søknaden

1. Saksbehandling

Søknadene blir behandlet i Bydelsutvalget etter innstilling fra Bydelsutvikling-, kultur- og miljøkomiteen, i påfølgende møte etter søknadsfristene 1. mars og 1. september.

Du får tilbakemelding uansett om du får innvilget støtte eller om du får avslag.

2. Utbetaling av penger

Innvilget støtte blir utbetalt til det kontonummer som er oppgitt i søknaden.

3. Rapportering

Du må sende rapport og regnskap som dokumenterer hvordan midlene er brukt innen tre måneder etter at tiltaket er gjennomført.

Når du skal rapportere, må du først gå inn på søknaden din i Søknad og skjema, og velge "Rapport og regnskap".

4. De søkere som får tildelt midler, får utbetalt pengene når vedtak er fattet

Klage

Du kan klage innen tre uker etter du mottok svar fra oss. Klagen kan sendes på e-post til postmottak@bos.oslo.kommune.no eller per post til Bydel Østensjø, Postboks 39 Bogerud, 0621 Oslo.

Benedicte Jansrud
E-post: postmottak@bos.oslo.kommune.no