Tilsynsutvalg 3 for hjemmetjenester

Ansvarsområde: Mottakere av hjemmetjenester fra Bydel Østensjø

Leder: Kyrre Johan Bentzen (SV)
Medlemmer: skal oppnevnes (AP), Ann Elseth (FrP)
Varamedlemmer: Hanne Eldby (SV), Liv Thorstensen (AP), Geir Olsen (V)

Tilsynet er et frivillig tilbud til brukerne. Det er opp til hver enkelt bruker, eventuelt i samråd med pårørende eller verge å ta kontakt med utvalget. Bruker avgjør om kommunikasjonen skal foregå i form av hjemmebesøk eller gjennom skriftlig eller muntlig kommunikasjon.

Om tilsynsutvalg

Tilsynsutvalgene for hjemmetjenester, sykehjem, boliger og dagsenter fører kontroll og tilsyn med hvordan disse tjenestene fungerer. De rapporterer om avvik i tjenesten og påpeker forhold som kan bedres.

Alle kan kontakte tilsynsutvalgene skriftlig eller muntlig om forhold for brukerne eller forhold ved tjenesten.

Tilsynsutvalget skal føres protokoll fra hvert tilsynsbesøk. Protokollene legges fram til orientering for bydelsutvalget eller de utvalg som bydelsutvalget bestemmer.

Medlemmer

Leder tilsynsutvalg 3 for hjemmetjenester