Administrasjon og klage
Avdelingene på legevakten drives av Oslo kommune eller Oslo universitetssykehus. Se kontaktinformasjon til administrasjonen og hvordan du kan klage på behandling.
- Hvis det dreier seg om en klage, ber vi om at du kontakter oss skriftlig.
- Klage på parkeringsgebyr rettes til parkeringsselskapet, ikke til legevakten.
Allmennlegevakten
Gjelder sykdom, vold, overgrep, livskrise og psykiske kriser behandlet ved allmennlegevakten
Henvendelser som inneholder sensitive opplysninger sendes til:
Oslo kommune Helseetaten
Postboks 4716
0506 Oslo
Henvendelser uten sensitive opplysninger sendes til: postmottak@hel.oslo.kommune.no
Telefon Oslo kommunes sentralbord (ikke for medisinsk hjelp): 21 80 21 80
Skadelegevakten
Henvendelser sendes til:
Oslo Universitetssykehus HF
Ullevål Sykehus
Ortopedisk klinikk
Seksjon for skadelegevakt
PB 4956 Nydalen, 0424 Oslo
Telefon Oslo universitetssykehus sentralbord (ikke for medisinsk hjelp): 91 50 27 70
Psykiatrisk legevakt
Henvendelser som inneholder sensitive opplysninger sendes til:
Oslo universitetssykehus HF
Ullevål sykehus
Psykiatrisk legevakt
Postboks 4956 Nydalen
0424 Oslo
Henvendelser uten sensitive opplysninger sendes til: post.psykiskhelse@ous-hf.no
Telefon for administrative henvendelser (ikke for medisinsk hjelp): 23 02 33 00
Andre klagemuligheter
Hvis du har klaget og ikke er fornøyd med svaret, kan du innen tre uker sende saken til vurdering hos Statsforvalteren i Oslo og Viken.
Du har også rett til å sende klager direkte til andre. Se oversikt over klagemulighetene.