Til innhold
Avfall og gjenvinning

Avfallshenting

Gjenbruksstasjonene og hageavfallsmottakene åpner igjen 1. april

Åpningstiden er mandag-fredag 10-17. Kun privatpersoner fra Oslo og næringskunder får levere. Vi forventer mye kø, så vi ber deg vurdere om du må levere avfallet akkurat nå. Vi selger ikke jord inntil videre. Minigjenbruksstasjoner er fortsatt stengt.

Stengte tilbud for å hindre koronasmitte

De fleste av kommunens tjenester, tilbud og arrangement er nå stengt eller avlyst inntil videre. Det gjøres for å hindre spredning av viruset og holde befolkningen trygg.

Avfallsbeholdere og hentedato for Lille bislett 2

LILLE BISLETT 2
Type beholderNeste tømmingHvor ofte?
PapirTorsdag 02.04.20201 gang pr. uke
RestavfallOnsdag 01.04.20203 ganger pr. uke
LILLE BISLETT 2B
Type beholderNeste tømmingHvor ofte?
PapirTorsdag 02.04.20201 gang pr. uke
RestavfallOnsdag 01.04.20203 ganger pr. uke
LILLE BISLETT 2C
Type beholderNeste tømmingHvor ofte?
PapirTorsdag 02.04.20201 gang pr. uke
RestavfallOnsdag 01.04.20203 ganger pr. uke

Meld fra om manglende avfallshenting

Du kan melde fra til oss hvis avfallet ditt ikke er hentet i løpet av den første virkedagen etter den oppgitte hentedagen. Unntaket er i forbindelse med røde dager, når det kan det være avvik mellom tidspunktet som vises og den faktiske hentetiden. 

  • SMS: Send «REN adresse avfallstype» til 2401
  • E-post: postmottak@ren.oslo.kommune.no
  • Telefon: 23 48 36 50 (08:00–15:35)
  • Søk opp adressen din i feltet, trykk på markøren når du har funnet riktig hentested i kartet, og velg «gi en tilbakemelding».

Du kan også melde fra om forsøpling og fulle avfallsbeholdere på offentlige plasser:

Er avfallsbeholderen ofte full?

Hvis avfallsbeholderen din ofte er full kan det være at du trenger større beholder, flere beholdere eller oftere henting. Er avfallet ditt for stort for beholderen må du levere avfallet til en gjenbruksstasjon.

Krav om erstatning

Private husholdninger som har hatt utlegg knyttet til innsamling av avfall kan ha rett til erstatning eller refusjon av utgifter. Send e-post til postmottak@ren.oslo.kommune.no med dokumentasjon av det økonomiske tapet (for eksempel kvitteringer), og skriv hvilken periode avfallet ikke ble hentet. Vi behandler hvert krav individuelt.