Til innhold
Avfall og gjenvinning

Avfallshenting

Store gjenbruksstasjoner og hageavfallsmottak er åpne

Åpningstiden er mandag-fredag 10-17. Kun privatpersoner fra Oslo og næringskunder får levere avfall. Vi forventer mye kø, så vurder om du må levere akkurat nå. Vi selger ikke jord inntil videre. Minigjenbruksstasjoner er stengt.

Avfallsbeholdere og hentedato for Christian Krohgs Gate 30

CHRISTIAN KROHGS GATE 30
Type beholderNeste tømmingHvor ofte?
PapirTirsdag 07.04.20201 gang pr. uke
RestavfallMandag 06.04.20202 ganger pr. uke

Meld fra om manglende avfallshenting

Du kan melde fra til oss hvis avfallet ditt ikke er hentet i løpet av den første virkedagen etter den oppgitte hentedagen. Unntaket er i forbindelse med røde dager, når det kan det være avvik mellom tidspunktet som vises og den faktiske hentetiden. 

  • SMS: Send «REN adresse avfallstype» til 2401
  • E-post: postmottak@ren.oslo.kommune.no
  • Telefon: 23 48 36 50 (08:00–15:35)
  • Søk opp adressen din i feltet, trykk på markøren når du har funnet riktig hentested i kartet, og velg «gi en tilbakemelding».

Du kan også melde fra om forsøpling og fulle avfallsbeholdere på offentlige plasser:

Er avfallsbeholderen ofte full?

Hvis avfallsbeholderen din ofte er full kan det være at du trenger større beholder, flere beholdere eller oftere henting. Er avfallet ditt for stort for beholderen må du levere avfallet til en gjenbruksstasjon.

Krav om erstatning

Private husholdninger som har hatt utlegg knyttet til innsamling av avfall kan ha rett til erstatning eller refusjon av utgifter. Send e-post til postmottak@ren.oslo.kommune.no med dokumentasjon av det økonomiske tapet (for eksempel kvitteringer), og skriv hvilken periode avfallet ikke ble hentet. Vi behandler hvert krav individuelt.